Бізнес-інформація


 

Щодо реклами азартних ігор


  Правові засади здійснення державного регулювання господарської діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні визначає Закон України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» (далі — Закон), який набрав чинності 13 серпня 2020 року.
Статтею 6 Закону визначено, що органом державного регулювання у сфері організації та проведення азартних ігор є Комісія з регулювання азартних ігор та лотерей.
  Згідно з частиною першою статті 2 Закону на території України дозволяється організовувати та проводити виключно такі види діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор:

  • організація та проведення азартних ігор у гральних закладах казино;
  • організація та проведення азартних ігор казино в мережі Інтернет;
  • організація та проведення букмекерської діяльності в букмекерських пунктах та в мережі Інтернет;
  • організація та проведення азартних ігор у залах гральних автоматів;
  • організація та проведення азартних ігор в покер в мережі Інтернет.

  На території України забороняється проводити будь-які інші види діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор, крім передбачених частиною першою цієї статті.
Водночас визначені цією частиною статті 2 Закону види діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор на території України можуть проводитися виключно за наявності у суб’єкта господарювання відповідних передбачених цим Законом ліцензій.
  На виконання пункту 8 Розділу «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на Урядовому порталі опубліковано проекти постанов Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з організації та проведення азартних ігор», «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з випуску та проведення лотерей», «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг у сфері організації та проведення азартних ігор», які знаходяться на етапі їх погодження та прийняття.
  Таким чином, на цей момент ліцензії на здійснення діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор КРАІЛ не видаються.
На сьогоднішній день, КРАІЛ отримує численні звернення фізичних та юридичних осіб щодо можливого порушення вимог законодавства про рекламу азартних ігор, в тому числі, шляхом її розміщення на телебаченні, в мережі Інтернет, на громадському транспорті та на зовнішніх засобах реклами.
  Відповідно до статті 221 Закону України «Про рекламу» реклама азартних ігор, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність з організації та проведення азартних ігор, а також інших позначень, під якими проводяться азартні ігри, забороняється:

  • на радіо та телебаченні, у тому числі за допомогою кабельного, супутникового, ІР-телебачення, онлайн-телебачення, мобільного телебачення, цифрового ефірного телебачення та інших засобів передавання сигналу, у період з 6 до 23 години;
  • у наукових, науково-популярних, навчальних, громадсько-політичних, довідкових, літературно-художніх виданнях, виданнях для дітей та юнацтва та інших виданнях (крім спеціалізованих видань, присвячених азартним іграм);
  • в усіх друкованих засобах масової інформації (крім спеціалізованих видань, присвячених азартним іграм);
  • на зовнішніх та внутрішніх поверхнях транспортних засобів та метрополітену;
  • засобами зовнішньої реклами;
  • на товарах (у тому числі одязі), призначених переважно для осіб віком до 21 -річного віку;
  • в місцях проведення розважальних, театрально-концертних, спортивних та інших заходів для осіб, які не досягли 21 -річного віку.

  Частинами шостою та сьомою статті 22'1 Закону України «Про рекламу» визначено, що замовником виготовлення, розміщення, розповсюдження реклами азартних ігор може бути виключно суб’єкт господарювання, який має ліцензію на провадження відповідного виду діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор.
Будь-яка діяльність з рекламування азартних ігор суб’єктів господарювання, які організовують азартні ігри, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими здійснюється діяльність з організації та проведення азартних ігор, без наявності у рекламодавця ліцензії на провадження відповідного виду діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор - забороняється.
  Відповідно до пункту 7 частини першої статті 8 Закону України «Про рекламу», забороняється рекламувати товари (в тому числі послуги), реалізація яких вимагає наявності спеціального дозволу, у разі його відсутності.

Відповідно статтею 59 Закону за порушення вимог законодавства про рекламу азартних ігор та їх організаторів до рекламодавців, виробників реклами
 
  Згідно з частиною другою статті 27 Закону України «Про рекламу», відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть рекламодавці, виробники реклами, розповсюджувачі реклами. 
  Відповідно до статті 59 Закону про порушення вимог законодавства про рекламу азартних ігор та їх організаторів, до рекламодавців, виробників реклами або розповсюджувачів реклами застосовується фінансова санкція у сумі 300 (трьохсот) мінімальних заробітних плат.
  З метою своєчасного реагування на вказані порушення 10 грудня 2020 року було проведено засідання КРАІЛ за участі представників правоохоронних органів, на якому узгоджено засади подальшої співпраці для запобігання порушення вимог законодавства у даній сфері.
  Враховуючи наведене, КРАІЛ звертає увагу на необхідність неухильного дотримання усіма учасниками рекламної діяльності норм статті 22'1 Закону України «Про рекламу» та Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» та недопущення рекламування азартних ігор або суб’єктів, які їх проводять без наявності у таких суб’єктів ліцензій, передбачених статтею 44 Закону України «Про державне регулювання діяльності іцодо організації та проведення азартних ігор».
Разом з цим, просимо активізувати вжиття заходів щодо недопущення реклами протиправної діяльності пов'язаної з наданням послуг у сфері грального бізнесу, визначених дорученням Прем'єр-міністра України від 14.01.2020 р. №1013/0/1-20, а також поінформувати про вжиті заходи.

 

Голова      Іван РУДИЙ

 

Інформаційний ресурс для суб’єктів підприємницької діяльності


https://homebiznes.in.ua/

https://brdo.com.ua/

https://www.epravda.com.ua/publications/2019/01/4/644067/

https://platforma-msb.org/

http://radakmu.org.ua/

https://www.rada.gov.ua/

https://minjust.gov.ua/structure

https://www.prostir.ua/

https://gurt.org.ua/

https://dtkt.com.ua/

https://prometheus.org.ua/

 

 


Про державну підтримку тваринництва


  Повідомляємо, що постановою Кабінету Мiнicтpiв України від 20.05.2020 №395 зaтвepджені змiни до постанови Кабінету Мiнicтpiв України від 07.02.2018 №107 (додається).

  Частиною 7 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки розвитку тваринництва та переробки сільськогосподарської продукції, затвердженого постановою Кабінету Мiнicrpiв України від 07.02.2018 №107 (зi змінами) (далі - Порядок) передбачена спеціальна бюджетна дотація за наявності бджолосім'ї (далі - дотація за бджолосім'ї).   Порядком визначено, що органи місцевого самоврядування здійснюють приймання i реєстрацію первинних документів від фізичних oci6 та суб'єктів господарювання, які є власниками бджолосімей, та до 10 жовтня складають відомість фізичних oci6 та суб'єктів господарювання, які є власниками бджолосімей і мають право на отримання дотації за бджолосім'ї та подають її Департаменту розвитку економіки та сільського господарства Облдержадміністрації.

  Форма відомості фізичних oci6 та суб'єктів господарювання, які є  власниками бджолосімей i мають право на отримання дотації за бджолосім'ї, буде надіслана після затвердження її Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України.

  Разом з тим повідомляємо, що у Порядку відсутній напрям - спеціальна бюджетна дотація за вирощування молодняка великої рогатої худоби, тому у органів місцевого самоврядування відсутні юридичні підстави для приймання документів для отримання вищезгаданої дотації від фізичних oci6.

  Додаток на 16 аркушах. (постанова 107 зміни.doc)

 

Про державну підтримку агровиробників


Повідомляємо, що наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 15.05.2020 №896 було затверджено паспорт бюджетної програми за КПКВК 1201150 «Фінансова підтримка сільгоспвиробників». Паспортом (Паспорт.PDF) затверджено наступні напрями використання бюджетних коштів:

 

 

Конкурс "Битва міст". Прийом заявок триває до 17 жовтня 2018 року


  Інформуємо про те, що Офісом з просування експорту при Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України проводиться конкурс «Битва міст» на визначення двох українських міст для участі в національних безкоштовних освітніх програмах для підприємців, експортерів «Export Revolution Ukraine» та «Creative Export Ukraine».

  Міста-переможці матимуть змогу приєднатись до реалізації національних навчальних програм, метою яких є підвищення конкурентоздатності українського бізнесу на міжнародній арені, підтримка місцевих виробників у виході на нові ринки. Навчання відбуватиметься в он-лайн форматі через освітню платформу і у форматі живих семінарів один раз на місяць з провідними міжнародними експертами та розглядом конкретних кейсів компаній-учасниць.

  Програми апробовані на європейських компаніях, адаптовані до українського середовища та розраховані на два рівні підготовки START (для підприємців) та PRO (експортерів). За результатами Програм: експортний план підприємства, опрацьовані проблемні питання експортної діяльності з менторами програми, сформовано цілісне бачення зовнішньоекономічної діяльності. Більш детальна інформація за посиланням https://epo.org.ua/education/. Реєстрація для участі в освітніх програмах триватиме до 17 жовтня 2018 року.

  • Export Revolution Ukraine: Start – для підприємців, які бажають почати експортувати – https://goo.gl/forms/TP5g9Czp4CQMbpgD3;
  • Export Revolution Ukraine: PRO – для досвідчених експортерів –https://goo.gl/forms/6xY1ETmBOoH6ahLx1;
  • Creative Export Ukraine: START – для підприємців - представників креативних галузей промисловості, які планують створити національний та міжнародний бренд для власного продукту https://goo.gl/forms/Mbq4LwFnJ1hV7d762;
  • Creative Export Ukraine: PRO – для експортерів – представників креативних індустрій https://goo.gl/forms/Q8rG5m6narGeexzo1.

Враховуючи вищезазначене, просимо долучитись до участі у конкурсі, поширити інформацію серед підприємців та сприяти у залученні їх до участі.